Obchodní podmínky

Zasady i warunki

Regulamin IMMAX WPB CZ, s.r.o., z siedzibą: Pohoří 703, 742 85 Vřesina, nr identyfikacyjny: 04611268, zarejestrowana w Sądzie Okręgowym w Ostrawie, nr akt C 64379 (zwana dalej "Sprzedawcą") w zakresie sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego znajdującego się pod adresem internetowym www.immaxneo.pl

  1. Postanowienia wstępne
    1. Niniejszy regulamin (zwany dalej "Regulaminem") reguluje, zgodnie z postanowieniami § 1751 ust. 1 ustawy nr 89/2012 Dz.U., Kodeks cywilny, z późniejszymi zmianami (zwany dalej "Kodeksem cywilnym"), wzajemne prawa i obowiązki stron powstałe w związku lub na podstawie umowy kupna (zwanej dalej "Umową kupna") zawartej między Sprzedającym a inną osobą prawną lub fizyczną (zwaną dalej "Kupującym") za pośrednictwem sklepu internetowego Sprzedającego. Sklep internetowy jest prowadzony przez Sprzedawcę na stronie internetowej znajdującej się pod adresem www.immaxneo.pl (zwanej dalej "Stroną Internetową"), za pośrednictwem interfejsu Strony Internetowej (zwanego dalej "Interfejsem Internetowym Sklepu").
    2. Regulamin nie ma zastosowania do przypadków, w których osoba zamierzająca nabyć towar od Sprzedawcy jest osobą prawną lub osobą fizyczną, która działa w celu zamówienia towaru w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub w ramach samodzielnego wykonywania zawodu (a zatem nie jest konsumentem w rozumieniu Kodeksu cywilnego).
    3. Postanowienia odbiegające od warunków mogą zostać uzgodnione w umowie zakupu. Odmienne postanowienia umowy kupna mają pierwszeństwo przed postanowieniami regulaminu.
    4. Postanowienia regulaminu stanowią integralną część umowy zakupu.
    5. Integralną częścią umowy kupna-sprzedaży są również postanowienia warunków specjalnych, za pomocą których sprzedawca reguluje warunki sprzedaży określonych grup towarów, stosowania specjalnych promocji sprzedaży lub innych odstępstw od niniejszych warunków. Postanowienia Warunków szczególnych mają pierwszeństwo przed postanowieniami niniejszych Warunków.
  2. Konto użytkownika
    1. Na podstawie rejestracji dokonanej przez kupującego na stronie internetowej, kupujący może uzyskać dostęp do swojego interfejsu użytkownika. Kupujący może zamawiać towary ze swojego interfejsu użytkownika (zwanego dalej "kontem użytkownika"). Kupujący może również zamawiać towary bez rejestracji bezpośrednio z interfejsu internetowego sklepu.
    2. Rejestrując się na stronie internetowej i zamawiając towary, Kupujący jest zobowiązany do podania prawidłowych i zgodnych z prawdą informacji. Kupujący jest zobowiązany do aktualizacji informacji podanych na koncie użytkownika w przypadku jakiejkolwiek zmiany. Informacje podane przez Kupującego na koncie użytkownika i podczas zamawiania towarów są uznawane przez Sprzedawcę za prawidłowe.
    3. Dostęp do konta użytkownika jest zabezpieczony nazwą użytkownika i hasłem. Kupujący jest zobowiązany do zachowania poufności informacji niezbędnych do uzyskania dostępu do swojego konta użytkownika.
    4. Kupujący nie jest uprawniony do zezwalania osobom trzecim na korzystanie z konta użytkownika.
    5. Sprzedający może usunąć konto użytkownika, w szczególności jeśli Kupujący nie korzysta ze swojego konta użytkownika przez okres dłuższy niż sześć (6) miesięcy lub jeśli Kupujący naruszy swoje zobowiązania wynikające z Umowy zakupu (w tym Regulaminu).
    6. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że konto użytkownika może nie być dostępne w sposób ciągły, w szczególności w odniesieniu do niezbędnej konserwacji sprzętu i oprogramowania Sprzedającego lub osób trzecich.
  3. Zawarcie umowy zakupu
    1. Wszelkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie internetowym sklepu, w tym zdjęcia, mają lub mogą mieć charakter wyłącznie informacyjny, a Sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy kupna dotyczącej tych towarów. Paragraf 1732(2) Kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.
    2. Interfejs internetowy sklepu zawiera informacje o towarach. O ile nie określono inaczej, ceny towarów zawierają podatek VAT i wszystkie powiązane opłaty. Ceny towarów pozostają ważne tak długo, jak długo są wyświetlane w interfejsie internetowym sklepu. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości zawarcia przez sprzedawcę umowy kupna na indywidualnie uzgodnionych warunkach.
    3. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że może wystąpić sytuacja, w której z powodu awarii oprogramowania lub błędu ludzkiego cena Towarów zostanie wyświetlona w interfejsie internetowym, która jest pozornie wyjątkowo niska bez uzasadnienia, np. trwającej promocji rabatowej lub w inny sposób. Sprzedający jest uprawniony do odstąpienia od Umowy kupna, jeśli Kupujący zamówił towary po cenie zgodnej z poprzednim zdaniem, nawet jeśli towary zostały już dostarczone Kupującemu.
    4. Interfejs internetowy sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z dostawą towarów lub wybraną metodą płatności.
    5. Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie internetowym sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o: 
      • zamówione towary (zamówione towary są "wkładane" przez kupującego do elektronicznego koszyka interfejsu internetowego sklepu),
      • sposób zapłaty ceny zakupu towarów, wymagany sposób dostawy zamówionych towarów oraz
      • koszty związane z dostawą towarów, wybraną metodą płatności, jeśli dotyczy, oraz
      • indywidualną modyfikację towarów zgodnie z wymaganiami klienta oraz cenę tej modyfikacji 
        (zwaną dalej łącznie "zamówieniem").
    6. Przed wysłaniem zamówienia do Sprzedawcy, Kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia, w tym w zakresie możliwości wykrycia i poprawienia przez Kupującego błędów powstałych przy wprowadzaniu danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do Sprzedającego poprzez kliknięcie przycisku "Wyślij zamówienie". Dane podane w zamówieniu Sprzedający uznaje za prawidłowe. Sprzedawca potwierdza Kupującemu otrzymanie zamówienia niezwłocznie po jego otrzymaniu za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail Kupującego podany na koncie użytkownika lub w zamówieniu (zwany dalej "adresem e-mail Kupującego").
    7. W zależności od charakteru zamówienia (ilość towarów, kwota ceny zakupu, szacunkowe koszty wysyłki), Sprzedający jest zawsze uprawniony do poproszenia Kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład pisemnie lub telefonicznie).
    8. Stosunek umowny pomiędzy Sprzedającym a Kupującym zostaje nawiązany poprzez doręczenie przyjęcia zamówienia (akceptacji), które Sprzedający przesyła Kupującemu pocztą elektroniczną na adres e-mail Kupującego.
    9. Jednakże, jeśli towary są sprzedawane w trybie przedsprzedaży, tj. towary są oznaczone jako "Przedsprzedaż" lub innym tekstem o podobnym znaczeniu, umowa kupna jest zawierana z warunkiem zawieszającym dostawy towarów przez dostawcę do sprzedawcy. Ponadto termin dostawy zamówienia zawierającego towary zamówione w przedsprzedaży jest jedynie orientacyjny i Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za jego dotrzymanie. Sprzedający wyraźnie zaznacza, że zamówienia zawierające towary w trybie są wysyłane tylko wtedy, gdy są one dostępne, tj. w całości. Jeśli Kupujący chce, aby towary, które są dostępne, zostały dostarczone wcześniej, musi utworzyć dla nich oddzielne zamówienie.
    10. Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość przy zawieraniu umowy kupna-sprzedaży. Koszty poniesione przez Kupującego w związku z korzystaniem ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem Umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty połączenia telefonicznego) ponosi Kupujący.
  4. Cena towarów i warunki płatności
    1. Cena towarów i wszelkie koszty związane z dostawą towarów na podstawie Umowy kupna mogą zostać zapłacone Sprzedającemu przez Kupującego w sposób określony w niniejszym dokumencie.
    2. Wraz z ceną zakupu kupujący jest również zobowiązany do zapłaty sprzedającemu kosztów związanych z dostawą, płatnością, dostosowaniem towarów i innych powiązanych kosztów w uzgodnionej wysokości. O ile wyraźnie nie stwierdzono inaczej, cena zakupu obejmuje również koszty związane z dostawą towarów.
    3. W przypadku płatności gotówką lub za pobraniem cena zakupu jest płatna przy odbiorze towaru. W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu czternastu (14) dni od zawarcia umowy zakupu.
    4. Sprzedający jest uprawniony, w szczególności w przypadku, gdy Kupujący nie potwierdzi zamówienia (art. 3.7), do żądania zapłaty pełnej ceny zakupu przed wysłaniem towaru do Kupującego. To samo dotyczy sytuacji, gdy Kupujący zamawia towary indywidualnie dostosowane do jego potrzeb. Paragraf 2119(1) Kodeksu Cywilnego nie ma zastosowania.
    5. Wszelkie rabaty od ceny towaru udzielone Kupującemu przez Sprzedawcę nie mogą być łączone. Kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia swoich uprawnień do rabatu przed wysłaniem zamówienia. Rabat nie może być przyznany z mocą wsteczną.
    6. Jeżeli jest to zwyczajowo przyjęte w obrocie gospodarczym lub wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, Sprzedający wystawi Kupującemu fakturę z tytułu płatności dokonanych na podstawie Umowy Sprzedaży i wyśle ją w przesyłce. Sprzedający jest zobowiązany do zapłaty podatku od towarów i usług. Na żądanie Kupującego Sprzedający prześle Kupującemu fakturę w formie elektronicznej na adres elektroniczny Kupującego.

 

  1. Odstąpienie od umowy zakupu
    1. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniami § 1837 Kodeksu cywilnego nie można odstąpić m.in. od umowy o dostawę towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem Kupującego lub na jego osobę, umowy o dostawę towarów łatwo psujących się, a także towarów, które, od umowy o dostarczenie towaru, który po dostarczeniu został w sposób nieodwracalny zmieszany z innym towarem, od umowy o dostarczenie towaru w zapieczętowanym opakowaniu, które konsument wyjął z opakowania i którego po wyjęciu z opakowania nie można zwrócić ze względów higienicznych, oraz od umowy o dostarczenie nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo programu komputerowego, jeżeli oryginalne opakowanie zostało uszkodzone.
    2. O ile nie jest to przypadek, o którym mowa w art. 5.1 Regulaminu lub inny przypadek, w którym nie można odstąpić od umowy kupna, kupujący ma prawo odstąpić od umowy kupna w ciągu czternastu (14) dni od otrzymania towaru, zgodnie z postanowieniami § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, jeżeli przedmiotem umowy kupna jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części, termin ten biegnie od daty otrzymania ostatniej dostawy towarów. Odstąpienie od umowy kupna należy przesłać Sprzedającemu w terminie określonym w zdaniu poprzednim. W celu odstąpienia od umowy kupna kupujący może skorzystać z przykładowego formularza dostarczonego przez sprzedającego, który stanowi załącznik do warunków. Kupujący może przesłać odstąpienie od umowy kupna między innymi na adres siedziby Sprzedającego lub na adres e-mail Sprzedającego wskazany na stronie internetowej.
    3. W przypadku odstąpienia od Umowy kupna zgodnie z art. 5.2 Warunków, Umowa kupna zostaje anulowana od samego początku. Towary muszą zostać zwrócone Sprzedającemu przez Kupującego w terminie czternastu (14) dni od dnia doręczenia Sprzedającemu oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy Sprzedaży, Kupujący ponosi koszty zwrotu Towarów Sprzedającemu.
    4. W przypadku odstąpienia od Umowy Kupna zgodnie z art. 5.2 Warunków Sprzedający zwróci środki otrzymane od Kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia przez Kupującego od Umowy Kupna w taki sam sposób, w jaki Sprzedający otrzymał je od Kupującego. Sprzedający jest również uprawniony do zwrotu świadczenia spełnionego przez Kupującego już po zwrocie towarów przez Kupującego lub w inny sposób, pod warunkiem, że Kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli kupujący odstąpi od umowy kupna, sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków kupującemu, zanim kupujący zwróci mu towary.
    5. Sprzedający jest uprawniony do jednostronnego potrącenia roszczenia o zapłatę za uszkodzenie towaru z roszczeniem Kupującego o zwrot ceny zakupu.
    6. W przypadkach, w których kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy kupna zgodnie z postanowieniami § 1829 ust. 1 Kodeksu cywilnego, sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od umowy kupna w dowolnym momencie, dopóki kupujący nie przejmie towarów. W takim przypadku sprzedający zwróci cenę zakupu, jeśli została już zapłacona, kupującemu bez zbędnej zwłoki i w taki sam sposób, w jaki sprzedający otrzymał ją od kupującego.
    7. Powiadomienie o anulowaniu zamówienia wysłane na adres e-mail kupującego jest uważane za odstąpienie od umowy kupna przez sprzedającego.
    8. Jeżeli wraz z towarem Kupujący otrzymuje prezent, rabat lub inną korzyść (np. bonus, 3 w cenie 2 itp.), umowa o przekazaniu takiego prezentu, rabatu lub innej korzyści między Sprzedającym a Kupującym zostaje zawarta z zastrzeżeniem, że w przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy kupna (nawet częściowo), umowa o przekazaniu prezentu, rabatu lub innej korzyści przestaje obowiązywać, a Kupujący jest zobowiązany do ich zwrotu razem, jeśli jest to możliwe, lub do zwrotu Sprzedającemu ich ceny w pieniądzu, jeżeli zwrot nie jest możliwy ze względu na charakter sprawy.
    9. Sprzedający jest również uprawniony do odstąpienia od umowy kupna, jeżeli została ona zawarta na oczywiście niekorzystnych warunkach z powodu błędu ludzkiego lub technicznego (np. zerowa lub oczywiście bezsensowna cena towarów, kupon płatniczy wielokrotnego użytku lub kupon rabatowy itp.), jeżeli w momencie zawarcia umowy kupna musiało być oczywiste dla kupującego, że warunki oferowane przez sprzedającego są bezzasadnie niekorzystne dla sprzedającego.
    10. Formularz odstąpienia od umowy.
  2. Transport i dostawa towarów
    1. W przypadku uzgodnienia metody transportu na podstawie specjalnego żądania kupującego, kupujący ponosi ryzyko i wszelkie dodatkowe koszty związane z tą metodą transportu.
    2. Sprzedający dostarczy Kupującemu towar kompletny, nie później niż 15 dni od potwierdzenia zamówienia, chyba że dla poszczególnych towarów określono inny termin dostawy. Jeśli towary są wymienione jako "w magazynie", Sprzedający wyśle towary najpóźniej w ciągu dwóch dni roboczych.
    3. Cena wysyłki i metoda dostawy są wymienione tutaj.
    4. Jeżeli Sprzedający jest zobowiązany na podstawie Umowy kupna do dostarczenia towarów do miejsca określonego przez Kupującego w zamówieniu, Kupujący jest zobowiązany do odbioru towarów w momencie dostawy.
    5. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest dostarczenie towaru wielokrotnie lub w inny sposób niż określony w zamówieniu, kupujący zobowiązany jest do pokrycia kosztów związanych z powtórną dostawą towaru lub kosztów związanych z innym sposobem dostawy.
    6. W przypadku odbioru osobistego towarów w placówce sprzedawcy (sklepie), sprzedawca wysyła kupującemu unikalny kod (PIN), znany tylko kupującemu. Towar zostanie następnie przekazany osobie, która zna numer zamówienia i PIN. Sprzedający nie będzie weryfikował tożsamości tej osoby - towar uznaje się za odebrany przez Kupującego w momencie przekazania go przez pracownika Sprzedającego osobie znającej numer zamówienia i PIN, nawet jeśli towar nie wszedł następnie w posiadanie Kupującego.
    7. Sprzedający poinformuje Kupującego, który zamówił towar z odbiorem osobistym w siedzibie Sprzedającego, o terminie odbioru, który nie może być krótszy niż trzy dni robocze. Jeżeli Kupujący nie odbierze towaru we wskazanym terminie, Sprzedający będzie uprawniony do odstąpienia od umowy kupna lub do wysłania towaru na adres Kupującego na jego koszt.
    8. Po otrzymaniu towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany do sprawdzenia integralności opakowania towaru, a w przypadku stwierdzenia jakichkolwiek wad niezwłocznie powiadomić o tym przewoźnika. W przypadku stwierdzenia, że opakowanie zostało uszkodzone w sposób wskazujący na nieuprawnioną ingerencję w przesyłkę, Kupujący może nie przyjąć uszkodzonej przesyłki od przewoźnika i jest uprawniony do odmowy jej przyjęcia. Jednocześnie Kupujący zobowiązany jest do wykonania dokumentacji zdjęciowej uszkodzonej przesyłki i niezwłocznego poinformowania Sprzedającego o uszkodzeniu przesyłki. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą również odbioru osobistego towaru w siedzibie Sprzedającego.
    9. Dalsze prawa i obowiązki stron w zakresie przewozu towarów mogą być regulowane przez specjalne warunki dostawy Sprzedającego, jeżeli zostały one wydane przez Sprzedającego.
  3. Prawa wynikające z wadliwego wykonania
    1. Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw wynikających z wadliwego wykonania umowy regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawa (w szczególności przepisy §§ 1914-1925, §§ 2099-2117 i §§ 2161-2174 kodeksu cywilnego oraz ustawa nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami).
    2. Sprzedający jest odpowiedzialny wobec Kupującego za to, że towary są wolne od wad w momencie ich odbioru. W szczególności sprzedający jest odpowiedzialny wobec kupującego za to, że w momencie odbioru towaru przez kupującego:
  • towary mają właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku umowy, mają właściwości opisane przez sprzedawcę lub producenta w odniesieniu do charakteru towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
  • towary nadają się do celu określonego przez sprzedającego dla ich użycia lub do którego towary tego rodzaju są zwykle używane,
  • towary odpowiadają pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorcowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone zgodnie z uzgodnioną próbką lub wzorcem,
  • towary mają odpowiednią ilość, miarę lub wagę; oraz
  • towary spełniają wymogi przepisów prawa.
    1. Postanowienia, o których mowa w art. 7.2 Regulaminu, nie mają zastosowania do towarów sprzedanych po niższej cenie w odniesieniu do wady, dla której uzgodniono niższą cenę, do zużycia towarów spowodowanego ich normalnym użytkowaniem, w przypadku towarów używanych do wady odpowiadającej poziomowi użytkowania lub zużycia, które towary miały w momencie przejęcia przez kupującego lub jeśli wynika to z charakteru towarów.
    2. Jeśli wada pojawi się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, towary uznaje się za wadliwe w momencie odbioru. Kupujący jest uprawniony do skorzystania z prawa do reklamacji wady, która wystąpiła w towarach konsumpcyjnych w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od ich otrzymania.
    3. Kupujący dochodzi roszczeń z tytułu wadliwego świadczenia pod adresem siedziby sprzedawcy, gdzie przyjęcie reklamacji jest możliwe w odniesieniu do asortymentu sprzedanych towarów, ewentualnie również w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności.
    4. Kupujący jest zobowiązany do złożenia reklamacji u sprzedawcy lub osoby wyznaczonej do naprawy bez zbędnej zwłoki po wykryciu wady. Jeżeli Kupujący dokona tego w formie pisemnej lub elektronicznej, powinien podać swoje dane kontaktowe, opis wady oraz żądanie dotyczące sposobu załatwienia reklamacji.
    5. Formularze do pobrania:

Składanie wniosku (formularz wniosku)

    1. Po zgłoszeniu wady lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady kupujący jest zobowiązany poinformować sprzedawcę, jakie prawo (sposób rozstrzygnięcia reklamacji) wybrał. Zmiana wyboru bez zgody sprzedawcy jest możliwa tylko wtedy, gdy kupujący zażądał naprawy wady, która okaże się nienaprawialna. Jeśli kupujący nie wybierze swojego prawa z tytułu istotnego naruszenia umowy w terminie, przysługują mu takie same prawa jak w przypadku niematerialnego naruszenia umowy.
    2. Kupujący jest zobowiązany do udowodnienia zakupu towarów (najlepiej za pomocą dowodu zakupu). Termin załatwienia reklamacji rozpoczyna się od przekazania/dostarczenia towarów do sprzedawcy lub do miejsca wyznaczonego do naprawy. Towar musi być zapakowany w odpowiednie opakowanie zapobiegające uszkodzeniom podczas transportu oraz musi być czysty i kompletny.
    3. Sprzedający jest zobowiązany do podjęcia decyzji w sprawie reklamacji niezwłocznie, najpóźniej w ciągu pięciu dni roboczych, lub jeśli do podjęcia decyzji wymagana jest profesjonalna ocena. Informacja o konieczności przeprowadzenia profesjonalnej oceny zostanie przekazana Kupującemu w tym terminie.
    4. Sprzedający załatwi reklamację Kupującego, w tym usunie wadę, bez zbędnej zwłoki, najpóźniej w ciągu 30 dni od jej zgłoszenia, chyba że z Kupującym uzgodniono na piśmie dłuższy termin. Po upływie tego terminu Kupującemu przysługują takie same prawa, jak w przypadku istotnego naruszenia umowy.
    5. Jeśli sprzedawca odmówi usunięcia wady, kupujący może zażądać odpowiedniej obniżki ceny lub odstąpić od umowy.
    6. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas od momentu zgłoszenia reklamacji do momentu jej rozpatrzenia lub do momentu, w którym kupujący zobowiązany jest odebrać rzecz.
    7. Sprzedawca zobowiązuje się do poinformowania Kupującego o rozstrzygnięciu reklamacji za pośrednictwem poczty elektronicznej lub wiadomości SMS.
    8. W przypadku uzasadnionego roszczenia kupujący ma prawo do odszkodowania za poniesione koszty. Kupujący jest zobowiązany zwrócić się do sprzedającego o zwrot kosztów na piśmie i przedstawić dowód zapłaty.
  1. Inne prawa i obowiązki stron
    1. Kupujący nabywa własność towarów poprzez zapłatę pełnej ceny zakupu towarów.
    2. Sprzedający nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do Kupującego w rozumieniu § 1826 ust. 1 lit. e) Kodeksu cywilnego.
    3. Reklamacje konsumenckie rozpatrywane są przez Sprzedawcę za pośrednictwem adresu elektronicznego podanego na stronie internetowej. Sprzedawca przesyła informację o rozpatrzeniu reklamacji Kupującego na adres elektroniczny Kupującego.
    4. Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, numer identyfikacyjny: 000 20 869, adres internetowy: https://adr.coi.cz/cs, jest organem właściwym do pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich wynikających z umów kupna-sprzedaży. Internetowa platforma rozstrzygania sporów znajdująca się pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana do rozstrzygania sporów między sprzedawcą a kupującym w ramach umowy kupna.
    5. Europejskie Centrum Konsumenckie Republika Czeska, z siedzibą pod adresem Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, adres internetowy: http://www.evropskyspotrebitel.cz jest punktem kontaktowym zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE (rozporządzenie w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich).
    6. Kupujący może również skontaktować się z dTest, o.p.s. za pośrednictwem www.dtest.cz/poradna lub dzwoniąc pod numer 299 149 009 w celu uzyskania porady dotyczącej jego praw konsumenckich.
    7. Sprzedający zobowiązuje się w pierwszej kolejności dążyć do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu z Kupującym, chyba że Kupujący odmówi. Pozasądowego rozstrzygnięcia sporu można dokonać również za pośrednictwem serwisu YourComplaints.cz na stronie internetowej www.vasestiznosti.cz.

 

    1. Sprzedający jest uprawniony do sprzedaży towarów na podstawie koncesji handlowej. Kontrolę handlową przeprowadza w zakresie swoich kompetencji właściwy urząd handlowy. Nadzór nad ochroną danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa nadzoruje m.in. przestrzeganie ustawy nr 634/1992 Dz. U. o ochronie konsumentów z późniejszymi zmianami.
    2. Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
  1. Ochrona danych osobowych
    1. Sprzedający wypełnia swój obowiązek informacyjny wobec Kupującego w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej "RODO") dotyczący przetwarzania danych osobowych Kupującego w celu realizacji Umowy kupna-sprzedaży oraz w celu realizacji obowiązków publicznoprawnych Sprzedającego za pomocą odrębnego dokumentu.
  2. Wysyłanie informacji handlowych i przechowywanie plików cookie
    1. Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie informacji związanych z towarami, usługami lub działalnością Sprzedającego na adres elektroniczny Kupującego oraz wyraża zgodę na otrzymywanie informacji handlowych od Sprzedającego na adres elektroniczny Kupującego. Sprzedający realizuje wobec Kupującego obowiązek informacyjny w rozumieniu art. 13 Rozporządzenia RODO dotyczący przetwarzania danych osobowych Kupującego w celu przesyłania informacji handlowych za pomocą odrębnego dokumentu.
    2. Kupujący wyraża zgodę na przechowywanie plików cookie na swoim komputerze. W przypadku, gdy zakupu można dokonać na stronie internetowej, a zobowiązania sprzedawcy wynikające z umowy kupna mogą zostać wypełnione bez przechowywania plików cookie na komputerze kupującego, kupujący może w dowolnym momencie wycofać zgodę zgodnie z poprzednim zdaniem.
  3. Dostawa
    1. W przypadku doręczania dokumentów pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, za adres doręczenia uznaje się adres siedziby Sprzedającego oraz adres Kupującego wskazany w zamówieniu.
  4. Kaucja za towary
  1. W przypadku towarów na specjalne zamówienie lub towarów, których nie ma w magazynie lub w ilościach, które nie są zwyczajowe, sprzedający może być zobowiązany do zapłaty zaliczki. Sprzedający zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Kupującego o wymogu wpłaty zaliczki.

 

  1. Informacje i porady
    1. Wszystkie ustne i pisemne informacje dotyczące przydatności i możliwości wykorzystania dostarczonych towarów są przekazywane zgodnie z najlepszą wiedzą Sprzedającego. Stanowią one jednak wyłącznie wartość doświadczenia Sprzedającego oraz informacji uzyskanych przez niego samego, od producenta lub od jego dostawcy.
    2. Reklamacje i uwagi Kupującego, które dotyczą stosunku umownego zawartego pomiędzy Sprzedającym a Kupującym, będą rozpatrywane przez Sprzedającego zgodnie z obowiązującymi przepisami, przy czym Kupujący może składać reklamacje i uwagi w siedzibie spółki lub skorzystać z adresu poczty elektronicznej: info@immax.cz. Jeżeli treścią reklamacji jest reklamacja towaru, reklamacja będzie rozpatrywana jako reklamacja zgodnie z obowiązującymi przepisami.
    3. Sprzedawca zapewnia odbiór sprzętu elektrycznego, baterii i akumulatorów zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa.
  1. Postanowienia końcowe
    1. Jeżeli stosunek ustanowiony umową kupna zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony zgadzają się, że ich stosunek prawny podlega prawu czeskiemu. Wybierając prawo zgodnie z poprzednim zdaniem, kupujący, który jest konsumentem, nie jest pozbawiony ochrony zapewnianej przez przepisy porządku prawnego, których nie można wyłączyć w drodze umowy i które w przeciwnym razie miałyby zastosowanie w przypadku braku wyboru prawa zgodnie z postanowieniami art. 6 ust. 1 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 593/2008 z dnia 17 czerwca 2008 r. w sprawie prawa właściwego dla zobowiązań umownych (Rzym I).
    2. O ile nie postanowiono inaczej, Umowa kupna-sprzedaży może zostać zawarta wyłącznie w języku czeskim.
    3. Jeśli którekolwiek z postanowień Warunków jest lub stanie się nieważne lub nieskuteczne, nieważne postanowienie zostanie zastąpione postanowieniem, którego znaczenie jest jak najbardziej zbliżone do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.
    4. Umowa kupna, w tym Regulamin, jest archiwizowana przez Sprzedawcę w formie elektronicznej.
    5. Zmiany warunków w formie innej niż wzajemnie uzgodniona na piśmie są wykluczone.

 

Niniejsze warunki obowiązują od 1.11.2024 r.

 

 

Ten sklep internetowy przechowuje pliki cookies, które pomagają mu w prawidłowym funkcjonowaniu. Korzystając z naszych usług wyrażasz zgodę na ich używanie.

Ustawienia szczegółoweZezwól na wszystko