Reklamace
Procedura reklamacyjna IMMAX WPB CZ, s r. o.
IMMAX WPB CZ, s.r.o., Pohoří 703, 742 85 Vřesina, ID: 046112686.
DZIAŁ OPERACJI I ROSZCZEŃ
IMMAX WPB CZ, s.r.o.
Teslova 1179/2, 702 00 Ostrava-Privoz
E-mail: reklamace@immax.cz
UWAGA: Nie przyjmujemy reklamacji w siedzibie firmy. Dziękujemy za zrozumienie.
JAK MOGĘ ZAREKLAMOWAĆ TOWAR - KRÓTKI PRZEGLĄD
1. wypełnij formularz reklamacji (Claim Form), prześledź dowód zakupu towarów.
2. Wysłać lub osobiście dostarczyć towar wraz z formularzem reklamacyjnym i dowodem zakupu na adres IMMAX WPB CZ, s.r.o. Teslova 1179/2, 702 00, Ostrava-Privoz.
a. Wysyłając towary za pośrednictwem firmy spedycyjnej, należy postępować zgodnie z instrukcjami firmy, upewniając się, że towary dotrą nieuszkodzone
b. Przekazując towar osobiście, należy dostarczyć go do nas w godzinach pracy od poniedziałku do piątku w godzinach 8-15.
OPIS PROCESU REKLAMACJI - KRÓTKI PRZEGLĄD
1. odbiór towaru w siedzibie firmy
2. kontrola towaru przez technika ds. reklamacji, naprawa lub wymiana towaru
3. Technik informuje użytkownika o postępach w rozpatrywaniu reklamacji.
4. rozpatrujemy reklamację tak szybko, jak to możliwe, nie dłużej niż 30 dni
Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z Procedurą Reklamacyjną oraz Regulaminem (zwanym dalej "Regulaminem") przed zamówieniem towaru. Jednocześnie kupujący przyjmuje do wiadomości, że jest zobowiązany do zapewnienia IMMAX WPB CZ, s.r.o. niezbędnej współpracy wymaganej do rozstrzygnięcia reklamacji, w przeciwnym razie terminy zostaną odpowiednio przedłużone o czas, w którym kupujący nie zapewnił wymaganej współpracy.
Zawierając umowę kupna i przyjmując towar od sprzedającego, kupujący wyraża zgodę na niniejszą procedurę reklamacyjną.
REGULAMIN REKLAMOWY dotyczący sprzedaży towarów
IMMAX WPB CZ, s.r.o., Pohoří 703, 742 85 Vřesina, ID: 046112686.
Niniejsza procedura reklamacyjna obowiązuje we wszystkich punktach sprzedaży spółki.
DZIAŁ OPERACJI I ROSZCZEŃ:
IMMAX WPB CZ, s.r.o.
Teslova 1179/2, 702 00 Ostrava-Privoz
E-mail: reklamace@immax.cz
UWAGA: Nie przyjmujemy reklamacji w siedzibie firmy. Dziękujemy za zrozumienie.
Artykuł 1
Postanowienia wstępne
Prawa Kupującego wynikające z wadliwego wykonania (zwane dalej "roszczeniami") muszą być zawsze wykonywane zgodnie z niniejszą procedurą reklamacyjną. Sprawy nieobjęte niniejszymi Zasadami reklamacji podlegają prawu Republiki Czeskiej. Sprzedający poinformuje Kupującego o niniejszej Procedurze Reklamacyjnej w odpowiedni sposób i dostarczy ją Kupującemu w formie tekstowej na żądanie Kupującego. Niniejsza procedura reklamacyjna jest zgodna z ustawą nr 89/2012 Dz.U., kodeksem cywilnym i ustawą nr 634/1992 Dz.U. o ochronie konsumentów w brzmieniu z dnia 1 stycznia 2014 roku.
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady w następujących przypadkach:
- jeśli towar jest wadliwy w momencie odbioru i uzgodniono zniżkę od ceny zakupu za taką wadę,
- jeśli towar jest używany, a wada odpowiada poziomowi użytkowania lub zużycia, które towar miał w momencie odbioru przez kupującego,
- wada została spowodowana zużyciem spowodowanym normalnym użytkowaniem lub charakterem towarów (np. upływem ich okresu użytkowania),
- powstała z winy kupującego i została spowodowana niewłaściwym użytkowaniem, przechowywaniem, niewłaściwą konserwacją, ingerencją kupującego lub uszkodzeniem mechanicznym,
- wada została spowodowana zdarzeniem zewnętrznym, na które sprzedający nie miał wpływu.
Artykuł 2
Realizacja roszczenia
Kupujący ma prawo złożyć reklamację u Sprzedawcy w każdym jego lokalu, w którym przyjęcie reklamacji jest możliwe w odniesieniu do sprzedawanego asortymentu. Sprzedawca zapewni obecność pracownika upoważnionego do przyjmowania reklamacji we wszystkich godzinach pracy. Reklamacja może być również złożona osobie wskazanej w zaświadczeniu wydanym Kupującemu przez Sprzedawcę lub w karcie gwarancyjnej, o ile wskazana osoba znajduje się w siedzibie Sprzedawcy lub w lokalizacji bliższej Kupującemu.
Kupujący jest zobowiązany do udowodnienia, że przysługuje mu roszczenie, w szczególności do udowodnienia daty zakupu, poprzez przedstawienie dowodu sprzedaży, zaświadczenia o zobowiązaniach sprzedawcy z tytułu wadliwego wykonania karty gwarancyjnej lub w inny wiarygodny sposób. Kupujący nie jest uprawniony do dochodzenia roszczeń z tytułu wady, która była reklamowana w przeszłości, pod warunkiem, że udzielono rozsądnego rabatu od ceny zakupu. Kupujący jest również zobowiązany do załączenia należycie wypełnionego Formularza Reklamacji. Bez tego dokumentu reklamacja może nie zostać rozpatrzona terminowo i prawidłowo.
Formularze do pobrania:
Zgłoszenie roszczenia (formularz roszczenia)
Artykuł 3
Termin wykonania praw
Kupujący może wykonać swoje uprawnienia z tytułu wadliwego wykonania w ciągu 24 miesięcy od otrzymania towaru. W przypadku towarów używanych termin na wykonanie uprawnień z tytułu wadliwego wykonania może zostać skrócony do 12 miesięcy; takie skrócenie terminu zostanie wskazane przez Sprzedawcę w zaświadczeniu o zobowiązaniach z tytułu wadliwego wykonania lub na dokumencie sprzedaży. Po upływie terminu prawo z tytułu wad nie może być wykonywane wobec sprzedawcy, chyba że strony postanowią inaczej lub sprzedawca lub producent zapewni specjalną gwarancję jakości wykraczającą poza jego zobowiązania prawne.
Kupujący wykonuje swoje prawa z tytułu wadliwego wykonania bez zbędnej zwłoki po stwierdzeniu, że towary są wadliwe. Może to zrobić w formie pisemnej lub elektronicznej. W zawiadomieniu powinien podać swoje dane kontaktowe, opis wady oraz żądanie dotyczące sposobu zaspokojenia roszczenia.
Zgłaszając wadę lub bez zbędnej zwłoki po zgłoszeniu wady, kupujący jest zobowiązany poinformować sprzedawcę, jakie prawo (sposób rozstrzygnięcia reklamacji) wybrał. Zmiana wyboru bez zgody sprzedawcy jest możliwa tylko wtedy, gdy kupujący zażądał naprawy wady, która okazała się nieusuwalna. Jeśli kupujący nie wybierze swojego prawa z tytułu istotnego naruszenia umowy w terminie, przysługują mu takie same prawa jak w przypadku niematerialnego naruszenia umowy.
Kupujący jest zobowiązany do udowodnienia zakupu towarów (najlepiej za pomocą dowodu zakupu). Termin zaspokojenia roszczenia biegnie od przekazania/dostarczenia towarów do sprzedawcy lub do miejsca wyznaczonego do naprawy. Towar musi być zapakowany w odpowiednie opakowanie zapobiegające uszkodzeniom podczas transportu oraz musi być czysty i kompletny.
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za zwiększenie rozmiaru szkody, jeśli Kupujący używa towaru, mimo że jest świadomy wady. Jeżeli kupujący zasadnie powołuje się wobec sprzedawcy na wadę, termin do dochodzenia uprawnień z tytułu wadliwego świadczenia nie biegnie przez okres, w którym towar jest naprawiany i kupujący nie może z niego korzystać. Okres rękojmi ulega zatem przedłużeniu o okres od momentu zgłoszenia roszczenia do momentu jego zaspokojenia lub do momentu, w którym kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru.
Kupujący przyjmuje do wiadomości, że w przypadku wymiany towaru w ramach zaspokojenia roszczenia nie biegnie nowy termin na wykonanie uprawnień z tytułu wadliwego świadczenia. Dotychczasowy okres rękojmi wynoszący 24 miesiące ulega przedłużeniu o okres od momentu zgłoszenia reklamacji do momentu jej rozstrzygnięcia lub do momentu, w którym kupujący jest zobowiązany do odbioru towaru.
Okres wykonywania uprawnień z tytułu wad nie może być traktowany jako określenie żywotności towaru, która różni się w zależności od właściwości produktu, jego konserwacji oraz prawidłowości i intensywności użytkowania lub umowy między kupującym a sprzedającym.
Artykuł 4
Rozpatrywanie skarg
Sprzedawca jest zobowiązany do podjęcia decyzji w sprawie reklamacji niezwłocznie, w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu pięciu dni roboczych. Termin ten nie obejmuje czasu wymaganego do profesjonalnej oceny wady. Sprzedający zobowiązany jest wydać Kupującemu pisemne potwierdzenie, w którym wskaże datę i miejsce złożenia reklamacji, charakterystykę reklamowanej wady, żądany przez Kupującego sposób załatwienia reklamacji oraz sposób poinformowania Kupującego o sposobie jej załatwienia. Reklamacja, w tym usunięcie wady, musi zostać załatwiona bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że Sprzedający i Kupujący uzgodnią dłuższy termin. Jeżeli ostatni dzień terminu przypada na sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, ostatnim dniem terminu jest następny dzień roboczy. Bezskuteczny upływ tego terminu uznaje się za istotne naruszenie umowy. Sprzedający potwierdzi Kupującemu na piśmie sposób zaspokojenia roszczenia oraz czas jego trwania. Kupujący nie jest uprawniony do zmiany raz wybranego sposobu załatwienia reklamacji bez zgody Sprzedającego, chyba że wybrany sposób załatwienia reklamacji nie może być zrealizowany w ogóle lub w terminie.
Kupujący jest zobowiązany do przejęcia reklamowanego towaru najpóźniej w ciągu 30 dni od dnia, w którym reklamacja powinna zostać załatwiona, po tym terminie Sprzedający ma prawo naliczyć rozsądną opłatę za przechowywanie lub sprzedać towar Kupującemu na własny rachunek. Sprzedający musi powiadomić kupującego o tej procedurze z wyprzedzeniem i wyznaczyć kupującemu rozsądny dodatkowy termin na odebranie towaru.
Artykuł 5
Jakość przy odbiorze
Sprzedający oświadcza, że dostarcza Kupującemu towar zgodnie z postanowieniami § 2161 Kodeksu cywilnego, tj:
- towary mają właściwości uzgodnione między kupującym a sprzedającym, a w przypadku braku umowy, takie właściwości, jakie sprzedający lub producent opisali lub jakich kupujący oczekiwał w związku z charakterem towarów i na podstawie prowadzonej przez nich reklamy,
- towary nadają się do celu, który sprzedawca określił dla ich użycia lub do którego rzecz tego rodzaju jest zwykle używana,
- towary są towarami w odpowiedniej ilości, miary lub wagi; oraz
- towary są zgodne z wymogami prawa.
Jeśli towary nie spełniają powyższych wymogów w momencie ich otrzymania przez kupującego, kupujący będzie uprawniony do otrzymania nowych towarów wolnych od wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter towarów. Jeśli wada dotyczy tylko części towaru, kupujący może zażądać wymiany tylko tej części; jeśli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy i zażądać pełnego zwrotu ceny zakupu. Jeśli jednak jest to nieproporcjonalne ze względu na charakter wady, w szczególności jeśli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, kupujący ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady .
Jeśli kupujący nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do otrzymania nowych towarów bez wad, wymiany części lub naprawy, może zażądać odpowiedniego rabatu od ceny zakupu. Kupujący jest również uprawniony do rozsądnej zniżki, jeśli sprzedawca nie może dostarczyć nowych towarów bez wad, wymienić części towarów lub naprawić towarów, lub jeśli sprzedawca nie usunie wady w rozsądnym terminie lub jeśli naprawa spowodowałaby znaczne trudności dla konsumenta.
Jeśli wada ujawni się w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, towary uznaje się za wadliwe w momencie odbioru.
Artykuł 6
Odpowiedzialność sprzedawcy za wady stanowiące istotne i nieistotne naruszenie umowy
Odpowiedzialność sprzedawcy za wady, które stanowią istotne lub nieistotne naruszenie umowy, ma zastosowanie do wad towarów powstałych w ciągu 24 miesięcy od odbioru, w przypadku których odpowiedzialność za jakość przy odbiorze nie ma zastosowania zgodnie z art. 5.
Jeśli wada stanowi istotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo, według własnego wyboru, do dostarczenia nowej rzeczy, do jej naprawy, do otrzymania rozsądnej zniżki lub do odstąpienia od umowy (z prawem do pełnego zwrotu ceny zakupu). Jeśli wada stanowi nieistotne naruszenie umowy, kupujący ma prawo do usunięcia wady lub uzyskania rozsądnej zniżki.
Kupujący ma prawo do dostawy nowego, wolnego od wad przedmiotu, wymiany części, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy, niezależnie od charakteru wady, jeżeli przedmiot nie może być prawidłowo użytkowany z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub z powodu dużej liczby wad.
Artykuł 7
Koszty roszczeń i rozstrzygania sporów
Kupujący ponosi koszty związane z wysłaniem towaru do reklamacji.
W przypadku, gdy sprzedawca odrzuci reklamację jako nieuzasadnioną, kupujący może skontaktować się z biegłym sądowym w danej dziedzinie i zażądać niezależnej profesjonalnej oceny wady. W takim przypadku koszty transportu przedmiotu w celu oceny wady ponosi sprzedawca, niezależnie od tego, czy reklamacja zostanie słusznie uznana, czy odrzucona. Wyjątkiem będzie przypadek oczywistego nadużycia praw przez konsumenta.
W przypadku braku porozumienia pomiędzy kupującym a sprzedawcą, kupujący może zwrócić się do istniejących systemów pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, w szczególności do systemu www.vasestiznosti.cz, lub do właściwego sądu.
Artykuł 8
Umowna gwarancja jakości
Jeżeli Sprzedający udzielił gwarancji jakości wykraczającej poza jego ustawowe obowiązki, jej zastosowanie reguluje niniejsza Procedura reklamacyjna, chyba że potwierdzenie zobowiązań Sprzedającego z tytułu wadliwego wykonania (karta gwarancyjna) lub umowa stanowią inaczej.
Niniejsza Procedura składania skarg obowiązuje od 1.11.2024 r.